יום רביעי, 24 במרץ 2010

השאלון: דני יהב- בראון























השאלון

שם:דני יהב בראון              
שם האם: רחל
מזל: עקרב
צבע עיניים: כחול
צבע אהוב: צהוב
קללה אהובה:  fuck'em


מה המקצוע שלך?  אומן, אוצר, מורה.
האם אתה חושב שהמקצוע שלך מאלץ אותך לשמור פאסון? באיזו דרך?  הייתי רוצה להאמין שלא. הייתי מעדיף להשתמש במילה אינטגרטי. פאסון נראה לי קצת מאולץ.
האם אתה חושב שיש דבר מה בעשייתך האמנותית שהוא מוגבל מסיבות שאינן רק תלויות בך? מהן?  לומדים לעבוד במסגרת האפשרויות. כך נדמה שאין התפשרות ככל שדברים אמורים לגבי אומנות. ובכל זאת, כסף כנראה, יותר ממנו, היה יכול לעזור.  
מי האמן שיכול לגרום לך להזיל דמעה טעונה ?  קראוואג'יו
מי/מה יכול לגרום לך לחזור לסטודיו גם ביום קשה?  ריצה ארוכה. כזו שמצליחה לנקות מחד, ולהותיר מספיק כוח לחשוב, מאידך.
אם היית יכול למקם את הסטודיו שלך בכל מקום בעולם, איפה הוא היה? ומה היה מאפיין את מראהו? כנראה רומא. סטודיו עם הרבה אור, נוף מווילה בורגזה, מיטה, ספרים, וטלוויזיה.
אם היית יכול לקבל זמר/ת או להקה שתשיר לך בסטודיו על בסיס יומיומי, במי היית בוחר?  כל אנסמבל ווקאלי ששר בך, איימי ווינהאוס,
ישי לוי, שלומי סרנגה.
איזו אמנות מתקשרת לדעתך עם "הקהל הרחב" ואיזו "מיועדת" לקהילה מסויימת? למרות התדמית האיזוטרית והמיזנטרופית לעיתים, אומנות טובה חוצה קהלים רחבים או מסויימים. היכולת לעשות זאת אינה דבר של מה בכך. יש איזהשהו תמהיל סודי שבו אומנות מצליחה לעורר שיח מסביבה מבלי להיות אליטיסטית או גרועה. היא פשוט מדוייקת. כולנו (אומנים) מנסים למצוא את אותו תמהיל. 
מהו הקהל שאתה הכי  מאחל לעצמך? סקרן, נבון, וספקני.
האם אתה מרגיש לעיתים שעבודתך אינה מפורשת כהלכה? ע"י מי?
ברור. על ידי רבים וטובים. פרשנות כזו היא חלק מהקחתן של מעשה הייצוג. ברגע שהעבודה עוברת לרשות הרבים, רק טבעי שתתפרש אחרת ממה שהתכוונתי. עד כמה שהדבר מצער לעיתים, הוא בלתי נמנע.
באיזה אופן לדעתך עשיית אמנות משפיעה על חיי האהבה?  משפיעה וחצי. לטוב ולרע. ניצחון או כישלון בסטודיו, נרקסיסיזם מוגבר או מוחלש, מאפשר מקום לקבל, או חוסם נתינה. בהכל..ועל אחת כמה וכמה באהבה.
באיזה אופן חיי האהבה משפיעים על עשיית האמנות?  בדרך כלל אהבה חדשה מרדימה את עשיית האומנות לפרק זמן קצר. זה חוזר תמיד.
מהי העבודה הכי פרובוקטיבית שעשית? לא נראה לי שאני טוב בפרובוקציות. הדבר הכי קרוב היה בקורס אוצרות במידרשה שהעברתי כאשר הקבוצה הזמינה סטודנטים מתואר שני בחיפה לבוא לפגישה איתנו ואז בקשנו מהם להקים תערוכה בשעה.
מהו הטקסט הכי קרוב ללבך כרגע/ ציטוט אהוב?  "אחי בני האדם, תנו לי לספר לכם איך זה קרה" מתוך נוטות החסד. פרובוקציה ופורנוגרפיה מדוייקת וחכמה להפליא. 
מה ההבדל לדעתך בין פרובוקציה לפורנוגרפיה?  מיקומם במישפט. פרובוקציה פורנוגרפית? או פורנוגרפיה פרובוקטיבית?
מהו יחסך לפונוגרפיה?  הייתי רוצה לזהות מתי משהו הופך לפורנוגרפיה. זאת מבלי להפעיל שום שיפוט ערכי מקדים. כלומר פורנוגרפיה לא "רעה" בעיני בהכרך כמושג פר סי, רק כמנגנון פוליטי נצלני. וגם אז רק אני יכול למתוח את הקו..
האם אתה קונטרול פריק? כיצד זה מתבטא? לא.
עם מי היית מחליף את חייך לשנה?  עם קריסטיאנו רונאלדו.
מה אתה עושה כדי לרומם את רוחך כשאתה בדאון? ישן
האם יש לך אמונה תפלה? מהי? יש. נעליים הפוכות, מעבר מתחת לסולם, ועוד כמה. קשה להסביר מאיפה הן נובעות.
איזה לקח למדת בדרך הקשה? לא לגעת בסיר רותח. עדיין לא הפנמתי.
איזה נוף היית רוצה לראות מחלונך?  נוף עירוני עם ים בקצה.
מה אתה אוהב במקום שאתה גר בו?ומה אתה שונא?  אוהב את הרחוב שלי בלב תל אביב, את הקירבה לשוק, לים, להכל למעשה. אוהב את הדירה עם התקרות הגבוהות, את הספרים, את הספה מול הטלוויזיה.
מהו הסם שלך? היה ג'ק דניאלס. אוהב, אבל לא מכור יותר. וסיגריות.
באיזו דרך אתה משקיע בהופעתך? אני אוהב להתלבש. לא נראה לי שזה חלק מסוביקטיביות מורכבת. שחיתי ורצתי מרחקים ארוכים עד שהגב שלי נכנע. כרגע מעביד את הגוף בחדר כושר.
מה פריט הלבוש שאתה הכי גאה בו? מעיל עור חדש שקניתי בארה"ב עם לוק וינטג'י, מגפי בוקרים.
מהו החפץ/עבודת האמנות שאתה הכי גאה בה? ציור שקיבלתי מרפי לביא, בובה של קאל ריפקין, גיבור בייסבול אמריקאי.
מה היית רוצה שיהיה כתוב בהורוסקופ השבועי שלך, במידה והוא יתגשם? השבוע תפסיק לפחד. תתקדם...
איפה היית רוצה שיארגנו לך מסיבת הפתעה? לא אוהב מסיבות הפתעה.
מהי המסעדה האהובה עליך בת"א? עלי קראוון
אתר אהוב עליך או כל קישור אחר:  )  Itune  הייתי שומע וקונה שירים. חבל שאי אפשר בארץ.)



3 תגובות:

  1. גם חתיך וגם קרא "נוטות החסד", שכן ירבו

    השבמחק
  2. מה זתומרת אני לא טוב בפרובוקציה? יש אמנות שלא מעוניינת לעורר תגובה ?
    כי הרי מהי פרובוקציה אם לא דרך להדגשת עמדה כלשהי או לעורר עניין ציבורי בנושא מסויים !
    אתה אומר במילים אחרות שאתה לא מביע דעה על שום נושא ממש כמו בחוג לציור במרכז קהילתי מעלה התלולית.

    נחמד.

    השבמחק
  3. נראה לי דווקא שהמנעות מלזקוף לזכותו פרובוקציות במקרה הזה היא עירנות בריאה וחיונית לעובדה שקשה מאד כבר לייצר פרובוקציות. לא נראה לי שמדובר במחסור באמביציה אלא אמביציה שמנסה להמנע מבורות ולהיות מונעת מידע ואולי אפילו מענווה.

    השבמחק