יום שישי, 16 באפריל 2010

השאלון: דוד עדיקא


















השאלון                                                                    צילום: אורי גרשוני

שם: דוד       
שם האם: אסתר
מזל: תאומים
צבע עיניים: חום
צבע אהוב: כחול
קללה אהובה: שונא קללות... נמנע מהן
מה המקצוע שלך? צלם ומורה


האם אתה חושב שהמקצוע שלך מאלץ אותך לשמור פאסון? כן, במידה מסוימת.
באיזו דרך? באופן מחוייך ולא מתחייב, תמיד יכול לרדת מהפאסון או מהעץ שעליו טיפסתי; או במילים אחרות: לקצץ את הזיפים...
האם אתה חושב שיש דבר מה בעשייתך האמנותית שהוא מוגבל מסיבות שאינן רק תלויות בך? כמו כל אדם אנושי - אני מוגבל תרבותית, מחשבתית, נפשית, פיסית - אבל - בימים טובים של צלילות הדעת - אני פועל מתוך האפשרויות ולא דרך המגבלות...
מי האמן שיכול לגרום לך להזיל דמעה טעונה ? נראה לי שיש הרבה יותר מאחד... אבל זה התחיל במיכאלאנג'לו... בפעם הראשונה שראיתי את 'דוד' בגודל טבעי - בגיל 21 אחרי הצבא, פעם ראשונה בחו"ל.
מי/מה יכול לגרום לך לחזור לסטודיו גם ביום קשה ? קייט מוס או ביונסה.
אם היית יכול למקם את הסטודיו שלך בכל מקום בעולם, איפה הוא היה? זה תלוי מתי שואלים... זה משתנה כמו מזג האויר. כרגע, בתל אביב אבל עם שלוחות ישירות בקהיר ובניו יורק, ביירות, דובאי וריו דה ז'ינרו. ומה היה מאפיין את מראהו?  דיילייט שמגיע מגג משופע ומציף את החלל באור קריסטלי ולא מסנוור.
אם היית יכול לקבל זמר/ת או להקה שתשיר לך בסטודיו על בסיס יומיומי, במי היית בוחר? מוסיקה היא  מאוד "טעונה" - יש זורקת אותי למצבים ופורטת על הרגש - זה מאוד תלוי במצברוח ובגלים שעושה הרגש...
איזו אמנות מתקשרת לדעתך עם "הקהל הרחב" ואיזו "מיועדת" לקהילה מסויימת? אני מאמין שאמנות במיטבה יכולה להגיע במידה זו או אחרת לכל אדם. לא חייבים להזדהות עם אמנות כדי להרגיש. אפשר להרגיש ולאהוב - או להרגיש ולתעב או להרגיש ולא להתרגש מזה שהרגשת.
מהו הקהל שאתה הכי  מאחל לעצמך?  אני לא חושב שיש "קהל אחד" , קהל מסוג אחד שמעניין אותי. להיפך - אני בעד הרבה סוגים של קהלים.
האם אתה מרגיש לעיתים שעבודתך אינה מפורשת כהלכה? ע"י מי? אני לא מאמין בפרשנות כהלכה - הפרשנות היא פועל יוצא של מי שאתה ברמה החברתית, האידאולוגית, התרבותית וכו' וכו'...
באיזה אופן לדעתך עשיית אמנות משפיעה על חיי האהבה? אני חושב שיש לה אפקט כפול ואמביוולנטי. מצד אחד היא גוזלת זמן ומצד שני היא טוענת ומטעינה...
באיזה אופן חיי האהבה משפיעים על עשיית האמנות? תורמים מידה מסוימת (ומשתנה) של סקסיות לתוך העבודה, "מרטיבים"  אותה.
מהי העבודה הכי פרובוקטיבית שעשית? אני לא מונע מפרובוקציות. פרובוקציה זה כמו פילטר בפוטושופ שממצה את עצמו במהירות.
אני חושב - בדיעבד - שהדיוקן של מירי בוהדנה על שער 'סטודיו' נחווה ע"י אנשים מסויימים כפרובוקציה.
מהו הטקסט הכי קרוב ללבך כרגע/ ציטוט אהוב? רנסייר וחלוקת החושי וקריסטבה (שמש שחורה וזרים לעצמנו)
"בשמש שחורה בודקת קריסטבה את המושג מלנכוליה, וטוענת שהעצב הדיכאוני הוא למעשה הביטוי הארכאי ביותר לפצע נרקיסיסטי שלא ניתן לכנותו בשם ושאי-אפשר לסמלו. בשל הכחשתו את הקשר האוניברסלי שמהווה השפה, מכחיש המדוכא את המובן, שהוא, עבור הישות המדברת, מובן החיים. למרות היותו אתאיסט קיצוני, הדיכאוני נותר מיסטיקן: בשל היותו מרותק אל האפקט, מהווים עבורו הכאב והדמעות את הארץ הסודית של יופי, בלתי נגיש כמו גם שלם."
מה ההבדל לדעתך בין פרובוקציה לפורנוגרפיה? בפורנוגרפיה יש יותר תיחכום.
מהו יחסך לפונוגרפיה?  אהבה/שנאה
האם אתה קונטרול פריק? כן. במידה רבה. כיצד זה מתבטא? בכפייתיות של הרגלים שבאים לידי ביטוי בסדר ונקיון.
עם מי היית מחליף את חייך לשנה? אין לי מושג.....
מה אתה עושה כדי לרומם את רוחך כשאתה בדאון? מתמסר לדיכאון עד שאני משתעמם ממנו ומחליף אותו בהתרוממות רוח.
האם יש לך אמונה תפלה? מהי? אני חושב שאין לי.... אבל אני אומר טפו טפו טפו - כשאני חושש מעין רעה.
איזה לקח למדת בדרך הקשה? לא להאמין לאינסטלטורים שמצמידים פרסום מגנטי על דלת הבית.
איזה נוף היית רוצה לראות מחלונך? את הים התיכון.
מה אתה אוהב במקום שאתה גר בו?ומה אתה שונא? כמי שמתגורר במרכז תל אביב - אני אוהב לשמוע את העיר מתעוררת בבוקר והולכת לישון אחרי חצות... אני שונא לחפש חנייה.
מהו הסם שלך? יופי. אני מכור ליופי.
באיזו דרך אתה משקיע בהופעתך? בכל דרך.
מה פריט הלבוש שאתה הכי גאה בו? ז'קט כחול עם פסים של קום דה גרסון.
מהו החפץ/עבודת האמנות שאתה הכי גאה בה? לא יודע... קשה לי להחליט או לבחור...
מה היית רוצה שיהיה כתוב בהורוסקופ השבועי שלך, במידה והוא יתגשם? שעסקה גדולה ומשמעותית תשפיע על מצבי הכלכלי ותשפר אותו לעין ערוך. ושאין לי מה לדאוג למצבי הבריאותי.
איפה היית רוצה שיארגנו לך מסיבת הפתעה? באמריקן אפארל.
מהי המסעדה האהובה עליך בת"א? צפון אברקסס
אתר אהוב עליך:   www.uricohen.com

5 תגובות:

  1. מעולה, אני ממש אוהב את העבודות שלו !

    ומה שלומך מותק ?

    רמי

    השבמחק
  2. רמי נשמה, יש לך טעם טוב! התגעגעתי (:

    השבמחק
  3. מקסים ומעורר השראה

    השבמחק
  4. עד עכשיו רק אהבתי את העבודות, עכשיו כשאני רואה את הפנים אני פשוט מאוהבת

    השבמחק