יום שני, 4 באוקטובר 2010

אפרת קדם- מכתבים מפרינסטון


ימין ושמאל רק חו"ל  וחו"ל                                               

הסיפור מתחיל בזה שקרו לנו המון דברים טובים בתל אביב.
ואז עברנו לגור בפרינסטון שבניו ג'רזי בעקבות הלימודים של דן,

פרינסטון היא עיירה  מרהיבה ביופיה המיוער ,המון  סוגי ירוק בוצי, קצת ג'ונגל, זאת עיירה קטנה באופן יחסי ,מלאה בצמחים משונים וחיות. בנסיעה הראשונה שלי כאן כמעט דרסתי במבי ,
אחד התמרורים האהובים עלי כאן הוא תמרור המורה:, זהירות איילה חוצה! ארנבות וסנאים הם היונים והחתולים של פרינסטון.הלילות מלאים בגחליליות ציקדות וצרצרים...

אז יש את כל הטבע הזה שהריח החדש שלו עושה לי פרפרים בבטן, ויש את ניו יורק במרחק שעת נסיעה אחת ברכבת, ניו יורק היא העיר השניה האהובה עלי בעולם אחרי תל אביב.
כשנחתנו בשדה התעופה בניו יורק לפני חודש,הלכנו לבקר את דוד של דן שגר בלונג איילנד סיטי .יש לו סירת מפרש, אז החלטנו במקום לסבול מהג'ט לג ,לשוט לראות את פסל החירות באליס איילנד ,זה היה סוג של מעשה טקסי ודי סימבולי יחסית ליום ראשון באמריקה, השייט היה כל כך כיפי. היתה שמש אבל לא היה חמסין, יצאנו אל הים, מישם יכולנו לראות את כל הסקייליין של מנהטן , גלים סוערים טלטלו אותנו בכל פעם שמעבורת תיירים או אופנועי ים עברו לידינו,מעלינו טסו הליקופטרים של אנשי עסקים  שטסים לעבודה באמפייר סטייט בילדינג ובכל מיני גורדי שחקים שעל הגגות שלהם יש מנחתי הליקופטרים של העובדים,נזכרתי בסרט קינג קונג, זה היה רגע מאוד קולנועי, שייטנו סביב ליידי ליברטי.  לראות את הפסל הזה מהים זאת חוויה נפלאה,בעיקר כי אין תור  של תיירים לפניך , אילן דוד של דן סיפר לי שהיא בנויה מבפנים בקונסטרוקציה שזהה לזו של מגדל אייפל.זה נשמע לי מסקרן חבל שאי אפשר לעשות רנטגן לפסלים. כמובן שבהיותי בעלת פלטינה לאורך עמוד השדרה ,חשתי הזדהות רבה עם הפסל באותו רגע.
אחרי כמה ימים מגניבים  של סוף קיץ בניו יורק,נסענו לפרינסטון והתחלנו לנסות להתמקם כאן. השבועיים האחרונים היו מוקדשים לשופינג היסטרי של דברים לבית. בגלל העובדה שאנחנו מתחילים כאן מאפס מוחלט ובמגורים שקיבלנו מהאוניברסיטה יש רק מקרר ותנור, היינו צריכים לקנות המון המון דברים, זאת היתה אחת החוויות הכי הזויות שחוויתי בחיי, ניו ג'רזי ידועה בזה שהיא בעלת אופי צרכני היפר קפיטליסטי שלא לומר היסטריית קניות של לפני מלחמה, יש כאן האנגרים  של חנויות כלבו,שנפרשות על גבי מיילים.יש כאן סופר מרקט אחד שאני מעריכה את גודלו כגודלה של כיכר רבין,אם מישהו ישלח לי את המידות של כיכר רבין, אשמח למדוד אם אני מעריכה נכון או לא.
אני לא אוהבת קניות!
אני אוהבת רשימות!
אני מביאה לפניכם את הרשימה של הדברים שקנינו, לזה אני קוראת היפר צריכה או שופינג היסטרי.
* הרשימה היא מהזכרון ולא כתובה לפי סדר.
טלפונים סלולאריםX2,לפטופיםX2,אופנייםX2,מיטה,מזרן,שידותX2,מצעים,מדפים,ספריה, שולחן אוכל, כסאותX4,ספה נפתחת לסלון לכשתבואו לבקר, שטיחים, כורסא, ארון מגירות,שולחן קפה, ארון תליה, מיקרוגל, מחשב נייח,מסך, שולחן לסטודיו,משטח עבודה לסטודיו, תנור, כלים לסטודיו, כלי עבודה, מנורות,וגופי תאורה לכל החדרים,שטיח אמבטיה, מחזיק מברשות שיניים, פח אשפה, פח נייר, פח פלסטיק,וילון אמבטיה, כוסות יין, כוסות, כריות, צלחות, סכום, אביזרי מטבח-ששת, קוטש שום, מפצח אגוזים, פותחן,תבניות, סירים, מחבתות, מדפסת+סורק,מצלמה (canon g11מעולה) ,מפיות, מחזיק מפיות, מראה, ציוד לסטודיו, ארון לסטודיו,ג'י פי אס,אוטו(האמת שאוטו עוד לא קנינו),תנור חימום, שטיח כניסה, מגבות.כסא לסטודיו.שק כביסה,עציצים,צמחים,קרש חיתוך,משחיז סכינים, סכינים,בלנדר,מלחיה,פלפליה,מגב לשיש,כלי לייבוש כלים,פינג'ן,ווק,כלי אחסון, קערות, קעריות,טוסטר,קומקום,פומפה,מחזיק נייר טואלט, מסמרים, מברגה מקדחה,ג'יקסו, דיבלים,קליבה,ברגים,פלס,פלייר,ציוד משרדי/לימודים-קלסרים,שדכן,מהדקים,סיכות, מספריים, עפרונות, דבק סלוטייפ, דבק נוזלי, מחקים, מחדדים, עטים,חוצצים,מחורר,ניירות למדפסת, ארגונית, לוח שנה, שעוני קיר,ספריה לסטודיו,מגירות,חומר לניקוי אמבטיה, אקונומיקה, מברשת שירותים,מטאטא, דלי, סמרטוטים,סקוצ'ים,אבקת כביסה, מרכך כביסה,מגבות קטנות,
יצירות אמנות ספרים ודיסקים, נמצאים במשלוח מהארץ בדרך...)
וכשהם יגיעו,מאמינה שארגיש שהגעתי גם אני.

הבית שלנו הוא צריף עץ משנת 47 של המאה הקודמת הוא שימש קצינים שחזרו מהמלחמה והחלו לשקם את חייהם,(נכון אקזוטי?)אנשי פרינסטון מאכלסים את המגורים האלה בדוקטורנטים ופוסט דוקטורנטים ולמעשה בכך הם משמרים אותם או ליתר דיוק..שומרים עליהם במצב טוב מאוד עד שיבוא תורם שיחליט שהקידמה הגיעה ויבנו כאן שכונה חדשה.
אני אוהבת את בית הצריף הישן שלנו הוא מואר וריבועי יש בו שלושה חדרים אחד מהם הוא חדר הסטודיו  החדש שלי המשגע.!-בקרוב תמונות.

 לפני שבוע היתה כאן  מיני סופת טורנדו כך סתם באמצע יום יחסית קיצי של אוגוסט, ירד המון המון  גשם אלכסוני שנכנס דרך החלונות ובגלל הרוחות החזקות ,התרסקו כמה עצים דווקא בשכונה בה אנחנו גרים- סוג של מסיבת קבלת פנים.
אני מצרפת כאן לינק של חדשות פוקס שסיקרו את המיני אירוע המטיאורולוגי. מומלץ להכנס לסרטונים המצולמים בכתבה.
ועוד לינק של הנהר שלידינו ששם הכי כיף לטייל עם האופניים 


והנה תמונות מטיולים שיצא לנו לעשות עם חברים ,אולי אכתוב עליהם בהמשך....
אני ודן ומפל
מדגמנת סלעים
 יום יבוא רותי וג'וש וכל זה יהיה שלכם!


לסיום
עשרה דברים  חדשים מוזרים ששמתי לב אליהם השבוע:
1-ישראל מוזכרת כאן בחדשות כל יום.
2-איקאה זה זיפט משגע בכל העולם בלי יוצא מן הכלל.
3-כל בנות ניו ג'רזי מכורות לבניית ציפורניים
4-בניו ג'רזי מותר לפנות ימינה ברמזור אדום כאשר הצומת פנויה.
5-רוב האנשים בסקייפ מעל גיל חמישים לא מבינים שרואים אותם בוידאו,אז הם לפעמים שוכחים להתלבש.
6-באמריקה סדר יום אורגני,הוא ההפך המוחלט מכל רעיון אקולוגי.
7-אמריקאים מתנהגים אליך בנימוס אמיתי רק כאשר אין סביבם קולגות.
8-להיות במקום הזה יהודי, נחשב סמל סטטוס גבוה.
9- דן מדבר אנגלית מתוך שינה.
10-לכל כניסה לבנין פה יש  שלוש דלתות.


באהבה
ובברכת
Don’t call us we'll call you!
שלכם
אפרת

3 תגובות:

  1. אין כמו שופינג בחו"ל. פשוט להביא דברים שלא בטוח שיגיעו לארצנו הקטנה. תנו לי רק להעשיר את המטבח שלי כל היום מדברים שלא ניתן לרכוש בארץ. מקנא בך :)

    השבמחק
  2. משום מה אני לא מצליחה לראות את התמונות, אבל רק מהתיאורים שלך אני כבר מרחפת למפות ארה"ב ומרגישה חו"ל בכל רמ"ח איברי גופי.
    הרגת אותי מצחוק עם עניין הסקייפ, קרה לי גם מקרה כזה ולא ידעתי מה לעשות עם עצמי.

    השבמחק
  3. גם וילונות אמבטיה הם דבר נחוץ בכל בית

    השבמחק