יום רביעי, 2 בפברואר 2011

השאלון: פרדי שחר כסלו


שם: שחר כסלו
שם חיבה: פרדי או בבי
שם האם: אריאלה
מזל: קשת
צבע עיניים: ירוק
צבע אהוב: ירוק טחב או תכלת אפרפר
קללה אהובה: בן של מניאק, בן של זונה, אני אזיין אותך בתחת בבית שלך

מה המקצוע שלך?
יש לי כישורים שונים, אבל אין ממש מקצוע: אולי מקצוע חופשי כלשהו, כללי
האם אתה חושב שהמקצוע שלך מאלץ אותך לשמור פאסון? באיזו דרך?
לא, להיפך - המקצוע שלי חופשי כל כך שמותר לי לעשות הכל, ואם אני שומר על פאסון זה רק כי אני רוצה, ובכל אופן אני לא מרבה לשמור על פאסון.
האם אתה חושב שיש דבר מה בעשייתך האמנותית שהוא מוגבל מסיבות שאינן רק תלויות בך? מהן?
נו, בטח: כסף, אבל גם נסיבות פסיכולוגיות שמעכבות אותי ואינן מאפשרות לי לממש אותי במלואי.
מי האמן שיכול לגרום לך להזיל דמעה טעונה?
לאחרונה אני גנוב על אולפור אליאסון: ויש גם את הרגילים שלי – בריאן אינו, פרידריך, רפאל. 
מי/מה יכול לגרום לך לחזור לסטודיו גם ביום קשה?
הרצון. 
אם היית יכול למקם את הסטודיו שלך בכל מקום בעולם, איפה הוא היה? ומה היה מאפיין את מראהו?
טוב, אז הסטודיו האידיאלי יהיה ע-נ-ק, כמו הקומה התחתונה של סניף איקיאה: האנגר עם רצפת בטון. ויהיו לי שם עוד אנשים לעבוד איתי, בעלי מלאכה: נגרים, חשמלאים, ציירים, יועץ מדעי. עכשיו אני עובד עם סינים אז אני מדמיין אותם בעיקר כאלה. וחברים! יהיו לי שם הרבה חברים, ואנחנו נהיה אחוזים בקדחת היצירה, ונצחק מכל מיני רעיונות שעולים ונממש אותם: בפינה אחת של הסטודיו נעבוד על סרט קולנוע, בפינה אחרת נעבוד על פסל ענק וכן הלאה. וההורים שלי יבואו, וגם אחי הצעיר. המקום לא כל כך חשוב, ובלבד שכך יהיה.
אם היית יכול לקבל זמר/ת או להקה שתשיר לך בסטודיו על בסיס יומיומי, במי היית בוחר?
נראה שהייתי בוחר בצלילים מהטבע. הורדתי אפליקציה בשם אמביינס ויש לי שם מאות ואלפים צלילי טבע – צרצרים, לוויתנים, פכפוכי נחל, צפרדע, הים וכן הלאה. אם זה חייב להיות מוסיקאי אז שיבוא בריאן אינו, ובכל אופן משהו שליו וקיומי שמעודד את היצירה באופן לא מודע. 
איזו אמנות מתקשרת לדעתך עם "הקהל הרחב" ואיזו "מיועדת" לקהילה מסויימת?
גילוי נאות - אני נלאה מרב האמנות שאני רואה, בין אם היא מיועדת לקהל הרחב ובין אם לקהילה מסוימת. ובכל אופן עוד לא גיבשתי עמדה סופית בנושא.
מהו הקהל שאתה הכי  מאחל לעצמך?
מעריצים, ידידים, ילדים רגישים וגדולי עולם. 
האם אתה מרגיש לעיתים שעבודתך אינה מפורשת כהלכה? ע"י מי?
אין שגיאות כפשוטן, ואין שום דבר שמגיע מהחוץ ואינו נמצא בפנים: ככה למדתי לחשוב.
איך, אצלך, מתאפיין הקשר שבין חיי האהבה לאמנות?
נראה ששניהם יונקים מאותו הלשד.
מהו הטקסט הכי קרוב ללבך כרגע/ ציטוט אהוב?
מאוד התרשמתי מהביטוי 'טיפה סרוחה' שמופיע במסכת אבות (אבל לא אהבתי את הפסוק במלואו).
מהי העבודה הכי פרובוקטיבית שעשית?
הרבה מיצירותיי מיניות במובלע. מיניות מפורשת היתה באי.טי המוקדם, פינו גלוי. אושרה הסבירה לי שאי.טי גם ככה אינו אלא סמל לפין – חבר טוב עם מרקם משונה שהילד מגלה לקראת גיל 13. היה גם את המקרה המפורסם שבו ניסיתי להשתיל ליד עבודה שלי עוד עבודה שלי, קטנה יותר, על ערימת חול, ובעלת הגלריה תפסה אותי, החרימה את העבודה הקטנה ואיימה עלי לא לעשות את זה שוב. 
מה ההבדל לדעתך בין פרובוקציה לפורנוגרפיה?
זו טרפה וזו נבלה.                                                                    
מהו יחסך לפונוגרפיה?
במובנים רבים עודני ילד.
האם אתה קונטרול פריק? כיצד זה מתבטא?
נדמה שמעט כן, אבל להאציל סמכויות ולהעניק תפקידים זה אחד הדברים האהובים עלי.
עם מי היית מחליף את חייך לשנה?
עם מייקל ג'קסון, בעודו חי: או עם קוף.
מה אתה עושה כדי לרומם את רוחך כשאתה בדאון?
אני לא דכאוני – אני רגזן
 אם יכול היה להיות לך כח על אנושי, מה הוא היה?
הכוח לרפא חולים.
האם יש לך אמונה תפלה? מהי?
כמו כולם, מפחד מהמספר 13. 
איזה לקח למדת בדרך הקשה?
למדתי, או שאני עדיין לומד, למתן את ציפיותיי מידידים. אתה לא יוצר למענם, אני אומר לעצמי, אלא למענך ולמען ההיסטוריה.
איזה נוף היית רוצה לראות מחלונך?
שקיעה, ואת החלל.
מה אתה אוהב במקום שאתה גרה בו?ומה אתה שונא?
אני גר ליד כיכר רבין ומאוד אוהב את הבריכה החדשה שהוסיפו לה, עם חסות המים הצומחות בשוליה: היא נהדרת. אני גם אוהב את השכן מלמעלה, עמי, שהזמין אותנו להשקה של ציור קיר מחריד בסלון ביתו, "בהשראת הצייר גוסטב קלימט", שעשתה עבורו ציירת צעירה שמציירת בדרך כלל על גופי נשים ערומות, ולפי הריח בחדר המדרגות נראה שהיא מבשלת עוד פיאסקו. אני שונא את ועד הבית, גבר צעיר ופחוס שאף פעם לא נעים לפגוש, ואת מצוקת החניה האיומה, המשתקת, המכלה כל חלקה טובה.
מהו הסם שלך?
ידידות ושיחה: חשבתי לאכול פטריה, אבל אני מדבר על זה כבר קרוב לשנה וכלום לא קורה.
באיזו דרך אהת משקיע בהופעתך?
אני גנדרן בסך הכל, אף שלא התקדמתי עם זה בתקופה האחרונה ואפילו מעט נסוגתי – המלתחה שלי, שפעם היתה מאוד דינאמית, קצת קפאה מאז שהומצאה המילה היפסטר, כאילו מתוך בהלה וחשש שיקראו לה כזו.
מה פריט הלבוש שאתה הכי גאה בו?
סוודר צהוב שמחמיא לי, ואמא רקמה על הכתף שלו לובסטר ורוד.
מהו החפץ/עבודת האמנות שאתה הכי גאה בה?
יש לי פוחלץ של קוף קטן, חושב, שסחבתי מחדר אחורי באחד המוזיאונים והוא אהוב עלי מאוד.                                                                                           
מהו התכשיר הקוסמטי הכי משוכלל שבאמבטיה שלך?
קרם עיניים שרותם טופחת לתוך העור בעדינות.
מה היית רוצה שיהיה כתוב בהורוסקופ השבועי שלך, במידה והוא יתגשם?
השבוע תעלה מעלה. 
איפה היית רוצה שיארגנו לך מסיבת הפתעה?        
בתוך מערה.
מהי המסעדה האהובה עליך בת"א?
זו לא מסעדה, זו מעדניה – המעדניה של הכושים העבריים בבן יהודה, שמכינים כל דבר מסייטן. לאחרונה, דווח לי - התרחבו.
אתר אהוב עליך ( או כל קישור אחר): http://itunes.apple.com/us/app/ambiance/id285538312?mt=8
זו האפליקציה של צלילי הטבע. וגם הבלוג של ידידי יוני, בו אני מתארח לפעמים:

3 תגובות: