יום ראשון, 27 ביוני 2010

המדור של דנה לב לבנת ויובל אביבי: משהו אחר כבר היה אמור לקרות עד עכשיו


















יום על המדרכות המבעבעות של ת"א, והעובדה שהצעדים קטנים ומחושבים היטב לא עוזרת: הטיפות המלוחות מפלסות תלמים מתאדים במצח הבוער, החולצה מחוטטת כתמים קטנים כהים. כשהשמש שוקעת מסכי המונדיאל מבצבצים מהדירות, זועקים תוצאות ומהלכים מפתיעים, מתרגשים יתר על המידה, מתכסים נתזי רוק וגרעינים. ירוק זרחני מציף את החושך הכבד, הלח, שעומד מולו בדרך לצעד הבא.
אין דלת שאפשר להיכנס בה, אין אסלה שאפשר להתיישב עליה – כולם בבתים, צמודים זה לזה, מדליקים עוד סיגריה, והרחוב המתקרר לאט מדי כמעט ריק. הלחץ הולך וגובר באזור החלציים, אף שצריכת הנוזלים היום, במיוחד היום, הייתה הרבה פחות ממספקת. העצבים מתלהטים, הצעדים מתרחבים וכשבבר מונעים את הכניסה כי הנוחיות שם היא ללקוחות משלמים בלבד, והמשקל העודף בכיס אינו מאפשר להיות מהסוג המשלם, ההליכה הופכת לריצה כמעט, צעדים תזזיתיים, מחוסרי סבלנות, גומעי שלוש-ארבע אבני רחוב בבת אחת תוך לכסוני מבט אובססיביים לחצרות. צעדים מסרבי התעכבות בדרך למציאת הפינה החשוכה, המבודדת מספיק להתפרקות.
הומלס ישן ברחוב, מכוסה דפים שחורים של חינמון, עיתון בתשלום משמש ככר. לפתע כבה האור, נעלם המשולש הצהוב שמעליו, אם היה פיכח לא היה מצליח לישון ככה כשעדיין דלק. אבל זו הזדמנות, עיתונים מכסים כמעט כל שעל מאחורי הספסל, מנפנפים במידע שעליהם. שחיתויות יש שם, גם חדשות טובות בעמודים הפנימיים האחוריים.
הוא שולף את הזין שלו מהר, בלי לפתות את החגורה והכפתור בכלל. רק זורק למטה בידד רוטטת את הריץ'-רץ', מסיט הצידה את תחתוני הטנגה מטריקו, יש חור לא קטן בלחי שמאל של התחת, צמוד לגומי העליון, אבל הם כל כך נוחים ומוכרים שלא יותר עליהם כל כך מהר. הזרם מתחיל עוד לפני שהספיק לייצב את הזין שלו, רק במזל הוא לא מרטיב את עצמו. אפילו בחושך הוא שם לב שהשתן שלו כהה נורא, כל כך צהוב עד שהוא כמעט חום. שניה אחר כך הנוזל עתיר הריח פוגע בפנים של שחקן שחור בתלבושת צהובה, אחד מכוכבי ברזיל המודפסים על מדור הספורט של הארץ, המדווח בהתרגשות על משחק שקרה לפני יותר מ24 שעות. למרות שהוא רוצה פרטיות הוא פולט אנחה קולנית. הוא אוהב כדורגל לראשונה בחייו.
כשהוא מחזיר בחופזה את הזין לתחתונים הוא מביט בלחץ מסביבו, לראות אם מישהו קלט את מה שעשה הרגע, ולא שם לב שהטיפה האחרונה מכתימה את חזית התחתונים. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה