יום ראשון, 2 במאי 2010

המדור של דנה לב לבנת ויובל אביבי: משהו אחר כבר היה אמור לקרות עד עכשיו






















































כלב (שם עצם. Ke'lev): יונק בעל ארבע רגליים, שייך למשפחת הכלביים. בעל פרווה.
היצור החי שהולך לצד ---- מתאים להגדרה הזו, אבל הוא כל כך הרבה יותר מזה: יש לו בנדנה והוא יודע לדבר. פעם הוא הציל ילד שנתקע בבאר. לא תמצאו עוד הרבה כלבים כאלה, שיש להם בנדנה והם יודעים לדבר ושהצילו פעם ילד שנתקע בבאר. ולא, לא קוראים לו בילי. קוראים לו כושי, אפילו שהוא שחור. מוזר שגם בימינו, הפוליטקלי קורקט, מותר עדיין לקרוא לכלב כושי. הוא עצמו ניסה להתנגד, אבל כלב לא בוחר את השם של עצמו. בעצם גם לא בני אדם, טוב, רובם.
הכי הוא שונא כשהולכים לשתות בירה. כי בציבור היא לא מרשה לו לדבר וגם לא קוראת לו כושי. חברים שלה שמאלנים, פדיחות. ומאוד מביך אותו שהיא צריכה לאסוף את הקקי שלו בשקית ניילון. הכי הוא אוהב, כשהיא לא שמה לב, לשגע זקנות שיושבות לידם על הספסל בשדרות ח"ן. "ז'ניה", הוא צועק בקול הדק שלו, והן מתבלבלות ואין להן מושג מי קרא להן. קטעים.
שדרות ח"ן, הא!! פעם הוא היה יושב בשדרה החמישית. כשהוא היה צעיר, הוא היה מציל ילדים שנתקעו בבאר כל הזמן. וגם ילד אחד שנתקע במכונת כביסה. בהוליווד מתו עליו, הזמינו להיות הכלב בלה איסלה בוניטה של מדונה. הבני זונות חתכו אותו בעריכה אבל את הכסף הוא קיבל. בכלל, המזומנים זרמו כמו מים. אבל התהילה, הו, התהילה, היא הפכפכה ובוגדנית. אחרי יותר מדי שורות בשירותים, אחרי צלע אחת שבורה ושפה עליונה מנופחת, ואחרי סוף שבוע סוער (אל תשאלו) עם דרו ברימור, משהו בו נשבר.
פתאום, הוא מצא את הילדים רגע אחד מאוחר מדי. הוא התמכר לסנדביצ'י BLT עם חמאת בוטנים ושרי קולה, וכבר לא היה יכול לרוץ כל כך מהר. גם חוש הריח לא היה מה שפעם. וחוש הריח זה עניין די רציני בשביל כלבים. כלב בלי חוש ריח, זה כמו אריה צמחוני. מעניין אם יש מישהו שקוראים לו אריה צמחוני. אין כזה, לפחות לא באתר של 144. אבל אם אורן וארנה צמחוני יקראו ככה לבן שלהם, גם יהיה אריה צמחוני וגם לכל בני המשפחה יהיה שם פרטי שמתחיל באל"ף.
משם, הדרך למטה היתה קצרה. עכשיו הוא רוב הזמן בבית, שלוש פעמים ביום לגינה, בקיץ פעם בשבוע ים עד שהוא מתרגש וקופץ על איזה ילד ואז מושכים אותו מהר ברצועה הביתה. ומדי פעם לגינת הכלבים בגן מאיר. רוב הכלבים, ואל תקנו את הבולשיט הזה על ידידו הטוב של האדם וזה, ממש לא לרמה שלו. מריחים אחד לשני את התחת, באמת! שום קלאסה. אבל גם הוא עושה, נו מה, אסור להיות יוצא דופן, אסור להתבלט.
ובעיקר, אסור לדבר כשאחרים שומעים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה