יום שלישי, 11 במאי 2010

השאלון: איתן בוגנים

השאלון

שם: א. בוגנים
שם האם: יעל
מזל: מאזניים
צבע עיניים: חום
צבע אהוב: שחור
קללה אהובה: קוק סאקר (בעברית: מוצץ זרגים)

מה המקצוע שלך? זה תלוי ביום שבשבוע. בראשון אני בטלן יושב בתי קפה, בשני מורה, בשלישי אמן, ברביעי שוב מורה, בחמישי שתיין, בשישי אני מתחזה לעיתונאי ובשבת אסור לי לגלות. אני גם אבא בפולטיים ג'וב.
האם אתה חושב שהמקצוע שלך מאלץ אותך לשמור פאסון? באיזו דרך? נראה לי שנולדתי, לצערי הרב, עם יותר מדי פאסון, עד כדי חידלון מוחלט.
האם אתה חושב שיש דבר מה בעשייתך האמנותית שהוא מוגבל מסיבות שאינן רק תלויות בך? מהן? ברעיונות, מקורות השראה ומצוקות קשות אני לא מוגבל בכלל. לעומת זאת, מקרן היה יכול לעזור לי מאוד להאיץ את קצב הייצור האמנותי.
מי האמן שיכול לגרום לך להזיל דמעה טעונה? אל מול אמנות כבר מזמן הפסקתי לבכות. בסרטים אני עדיין מייבב כמו ילדה קטנה.
מי/מה יכול לגרום לך לחזור לסטודיו גם ביום קשה? שום דבר. אלא אם שכחתי בסטודיו את המפתחות של הבית (אבל גם זה לא כי אני יכול לטפס מהמרפסת ולהיכנס דרך הדלת שלא ננעלת)
אם היית יכול למקם את הסטודיו שלך בכל מקום בעולם, איפה הוא היה? ומה היה מאפיין את מראהו? זה ישמע ספרטני משהו, אבל אין לי עניין עם מיקום טרנדי, נוף, מטראג' או ספות מאיקאה. אני מאוד מרוצה מהסטודיו שלי. הוא זול, הוא מתחת לאדמה, אף אחד לא מגיע אליו ואין בו שום דבר מלבד מה שצריך כדי לעשות אמנות (חוץ ממקרן).
אם היית יכול לקבל זמר/ת או להקה שתשיר לך בסטודיו על בסיס יומיומי, במי היית בוחר?
זו בקשה נקרופילית, אבל הייתי רוצה שאלביס ינעים את זמני בעודי מנסה לשווא לרסן ולרתום את פרצי האקספרסיה לכדי קווים וצורות.
איזו אמנות מתקשרת לדעתך עם "הקהל הרחב" ואיזו "מיועדת" לקהילה מסויימת? אולי יש באובייקט האמנותי עצמו איזושהי איכות או הלך רוח שמכוונים לקהל יעד מסוים. אני לא בטוח, אבל אם כן, אז רוח הזמן התועלתנית הצליחה לדחוק אותה לקרן זווית. ההתקשרות פועלת בהתאם לכל הכוחות החיצונים הפועלים על אותו אובייקט אמנותי, לאחר מעשה. כלומר, ההקשר, המדיום, ההון הסימבולי וכו. והאקראיות כמובן.
מהו הקהל שאתה הכי  מאחל לעצמך? קהל נדיב ברוחו.
האם אתה מרגיש לעיתים שעבודתך אינה מפורשת כהלכה? ע"י מי? כשעוזי צור מ"הארץ" כתב על איזה צילום בו אני נופל לארץ (א-לה רוברט קאפה) בעודי אוחז את הילד הקטן שלי ביד אחת, הוא ציין שזה כפר פלסטיני ברקע. האמת הייתה הרבה יותר טריוויאלית - זה היה רמת גן ואני בכלל חשבתי על אסי דיין. אבל זה מצוין שהוא כביכול טעה. אני מאמין בקלישאה שאומרת שברגע שהעבודה עוזבת את הסטודיו היא כבר לא שייכת לך. וטוב שכך.
באיזה אופן לדעתך עשיית אמנות משפיעה על חיי האהבה? היא עושה רק טוב לחיי האהבה, בהנחה שיש לך כאלה.
באיזה אופן חיי האהבה משפיעים על עשיית האמנות? באופן הרסני לגמרי. במה היית בוחרת -  באחר צהריים מסעיר עם מישהו או מישהי שהתשוקה נוטפת לו מהעיניים או בלאטום את עצמך אל מול חתיכת נייר ועיפרון ולהעמיד פנים שאת עושה משהו חשוב? בלחיות את הרגע או את הרגע שאחרי?
מהי העבודה הכי פרובוקטיבית שעשית? אני די שמרן ולפעמים קצת טרחן. אולי בסרט החדש שאני עובד עליו יהיה ניחוח פרובוקטיבי, סקסי.
מהו הטקסט הכי קרוב ללבך כרגע/ ציטוט אהוב? כשהפסקתי לבכות מאמנות, גם הפסקתי לצטט. אבל הנה אחד שרץ אצלנו בבית מהסרט "קונג-פו פנדה": "פנדה, פנדה, מה העניין בטטה? לשבת עלי?"
מה ההבדל לדעתך בין פרובוקציה לפורנוגרפיה? לרוב באמת אין הבדל – שתיהן אמורות לעורר באופן מיידי וישיר, ללא שאר רוח. יש לי עניין אמביוולנטי עם שתיהן. אין לי מסקנות בשלב זה.
מהו יחסך לפונוגרפיה? ראה תשובה קודמת.
האם אתה קונטרול פריק? כיצד זה מתבטא? מתוך הבנה כואבת שבכל מקרה תוצרי האמנות שלי יהיו שנויים במחלוקת, אני מנסה עד כלות לתת לדברים לקרות ללא היד העקומה המכוונת שלי. זה בעצם הפרויקט הגדול שלי – לאבד שליטה - להיות אמן אקספרסיבי, למרות שאני לגמרי לא.
עם מי היית מחליף את חייך לשנה? עם אלביס. שקט אצלו.
מה אתה עושה כדי לרומם את רוחך כשאתה בדאון? חוזר לתובנות הזן החצי אפויות שרכשתי במהלך השנים. הן אולי לא מרוממות את מצב הרוח, אבל הן בהחלט מסיטות את הדאון לאופקים מטאפיזיים, שרירותיים שאי אפשר להכיל. מה שאולי מקהה במקצת את עוצמת הדאון.
האם יש לך אמונה תפלה? מהי? משהו שקיבלתי מבית הורי – אני לא יכול לסבול שמשאירים נעלים הפוכות. אני מיד מחזיר אותן למצבן הטבעי.
איזה לקח למדת בדרך הקשה? לא להושיט את הלחי השנייה. לא לשדרג. לא לחמוד.
איזה נוף היית רוצה לראות מחלונך? נוף ללא אנשים.
מה אתה אוהב במקום שאתה גר בו?ומה אתה שונא? במקום שאני גר בו אני מאוד אוהב את השוכנים בו, על כל השאר הייתי מוותר בשמחה. רחוב מאז"ה בתל אביב הוא רחוב מאוד בעייתי.
מהו הסם שלך? הילדים שלי. שוקולד. סיגריות. סרטים ובמבה.
באיזו דרך אתה משקיע בהופעתך? בחוסר ההשקעה.
מה פריט הלבוש שאתה הכי גאה בו? קניתי בדיוק חגורה שחורה ללא חורים, עשויה מחומר גמיש, שאפשר להשחיל בה את המוט של האבזם בכל מקום! מדהים.
מהו החפץ/עבודת האמנות שאתה הכי גאה בה? אין לי עבודה מסוימת שאני גאה בה. אבל  בתערוכה שהייתה לפני כשנה בסדנאות האמנים, ובעבודה עליה, הצלחתי להבין משהו קטן על עצמי ועל והעולם.
מה היית רוצה שיהיה כתוב בהורוסקופ השבועי שלך, במידה והוא יתגשם?
השישי הזה מתאים בעיקר לנסיעות וטיולים. הירח במזל שור שם את הדגש על נסיעות לנופים אחרים, במיוחד, סרי לנקה, טהיטי וניו-יורק.
איפה היית רוצה שיארגנו לך מסיבת הפתעה? לא הייתי רוצה שיארגנו לי אחת, באמת.
מהי המסעדה האהובה עליך בת"א? בון טעם - השווארמה באלנבי.
אתר אהוב עליך ( או כל קישור אחר): 
http://www.sport5.co.il/





5 תגובות: